Тут вже ніби як і винаходити нема чого, но SRAM придумали досить незвичайний спосіб воготовляти гальмівні ротори. За картинки зрозуміти щось досить проблематично, але це двухкомпонентний ротор з алюмінієвим повуком. Бачите щось незвичайне? Якщо не побачили, ось шпаргалка – типовий двухкомпонентний ротор на павуку.
Так, свіженький патент US 2020/0408267 на гальмівні ротори, каже нам, що алюмінієвий павук і сталева гальмівна поверхня буде поєднана, без заклепок і іншого. Як? Магія: за допомогою газотермічного напилення на алюмінієву заготовку пропонують наносити сталеву робочу поверхню. Сталь, майже як фарба, буде нанесена на потрібну ділянку, а потім ротор оброблять і зайве зашліфують.
В теорії такий ротор буде дуже добре відводити тепло від робочої поверхні через добрий контакт з павуком. На павукові передбачені і спеціальні «аеродинамічні» отвори (220 на першому малюнку), які будуть добре допомагати відведенню тепла. Вони зроблені з невеликими радіаторними пластинами. На першому малюнку це добре видно.
При цьому форми отворів на робочій поверхні можуть бути обмежені тільки уявою інженерів з дизайнерами. Хоча є і варіант з врахуванням їх розташування на алюмінієвому павуку.
На виході повинен вийти ротор без зайвої ваги від заклепок і з відмінними тепловими характеристиками. Так, ціна виробництва напевно буде пбільша, ніж у звичайних роторів, але газотермічне напилення вже досить поширене і відносно недороге. Плюс можна піти далі, упороться на максимум і разом зі сталлю напилювати кераміку! Взагалі ідея досить цікава.